قطعا جداکننده‌های مغناطیسی نقش بسیار مهمی در صنایع ایفا می‌کنند. بدون وجود انواع جداکننده مغناطیسی یا درام مگنت سپراتورها، چرخ صنایع به این سرعت نمی‌چرخد و با مشکل مواجه می‌شوند. از جمله جداکننده‌های مغناطیسی بسیار مهم در صنایع، درام مگنت سپراتور تر است. این نوع درام مگنت برای جداسازی موادی که حالت تر و دوغاب دارند کاربرد دارد. در این مطلب به انواع کاربردهای درام مگنت سپراتور تر می‌پردازیم.

کاربردهای درام مگنت سپراتور تر

اهمیت درام مگنت سپراتور تر

درام مگنت سپراتور تر یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته است که بیشتر در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قابلیت جداسازی مواد مغناطیسی از مواد غیرمغناطیسی را در حالت تر و دوغاب دارد. به همین دلیل به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در فرآیند تولید و فرآوری مواد معدنی به شمار می‌رود. با استفاده از این دستگاه سرعت جدایش مواد مغناطیسی افزایش می‌یابد و در نهایت کیفیت محصول نهایی بهبود پیدا می‌کند. علاوه‌بر‌این درام مگنت سپراتور تر، باعث کاهش هزینه و زمان تولید نیز می‌شود. به همین دلیل، این سپراتور باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری در فرآیند تولید و بهبود کیفیت محصول و افزایش سودآوری می‌شود.

لازم به ذکر است که سپراتور تر از یک پوسته‌ی استوانه‌ای از جنس استنلس استیل شکل گرفته که به شکل ثابت حول یک میدان مغناطیسی می‌چرخد. زمانی که مواد تر و دوغاب وارد این دستگاه می‌شوند، با توجه به میدان مغناطیسی فعال به دو دسته دارای خاصیت مغناطیسی و غیرمغناطیسی تقسیم می‌شوند. به همین دلیل مواد بدون خاصیت مغناطیسی به سرعت از دستگاه خارج و مواد دارای خاصیت مغناطیسی جذب پوسته استوانه‌ای می‌شوند. در نهایت مواد تا آخرین نقطه‌ استوانه که دارای خاصیت مغناطیسی است می‌چرخند و در پایان از محل مورد نظر در پشت دستگاه خارج می‌شوند.

کاربردهای درام مگنت سپراتور تر

همان‌طور که اشاره کردیم از درام مگنت سپراتور تر در صنایع مختلف و برای اهداف گوناگون استفاده می‌شود. به طور کلی کاربردهای درام مگنت سپراتور تر بسیار زیاد است که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بازیابی کانی‌های باارزش؛
  • پرعیارسازی و تغلیظ کانی‌های باارزش؛
  • جداسازی و حذف مواد آهنی با هدف کاهش خسارت به تجهیزات صنعتی؛
  • آهن‌زدایی، خالص‌سازی و حذف مواد آهنی با هدف افزایش کیفیت نهایی محصول؛
  • و … .
کاربردهای درام مگنت سپراتور تر

درام مگنت سپراتور تر در چه صنایعی به کار می‌رود؟

 همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم چرخ صنایع بدون وجود سپراتورها نمی‌چرخد. به همین دلیل به هیچ‌وجه نمی‌شود که نقش مگنت سپراتور تر را در صنایع نادیده گرفت. زیرا رشد و راندمان بسیاری از صنایع وابسته به این نوع جداکننده‌ی مغناطیسی است. علاوه‌براین افزایش کیفیت محصول نهایی نیز جزء تاثیرات مگنت سپراتورها است. همین عوامل باعث افزایش کاربردهای درام مگنت سپراتور تر می‌شود و از آن در صنایع مختلفی مانند موارد زیر استفاده می‌شود:

  • معادن سنگ آهن، ذغال سنگ، فسفات، تیتانیوم، بوکست و …؛
  • صنایع شیشه‌سازی، سرامیک‌سازی،کاشی؛
  • بازیافت پسماند؛
  • صنایع فولاد؛

همان‌طور که مطالعه کردید درام سپراتورها و به طور خاص، دارم مگنت سپراتور تر، جزء تجهیزات بسیار مهم صنایع به شمار می‌روند. به همین دلیل فعالیت بخش مهمی از صنایع مختلف بستگی به وجود این دستگاه دارد. زیرا این دستگاه ضمن جداسازی و خالص‌سازی محصولات از آلاینده‌های فلزی و افزایش کیفیت محصول، راندمان و سرعت تولید را نیز بالا می‌برد. در نهایت باید گفت که مجموعه‌ی کهربا مغناطیس با تولید و عرضه‌ی درام مگنت تر، در تلاش است تا به رشد راندمان صنایع کوچک و بزرگ کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *